Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 13.12.2017, 22:35

Одеський дошкільний навчальний заклад «Ясла – садок» №112

Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Наше опитування
Чи задоволені Ви садком?
Всього відповідей: 46
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив
Погода
Календар свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш оператор
Наш фотограф

Фізкультурно-оздоровча робота

Фізкультурно-оздоровча робота

 

http://files.dnz-vinochok.webnode.com.ua/200001144-4417e45115/%D0%A4%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%20%D1%82%D0%B0%20%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82.png

Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.

Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку (нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо- та біометричними показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання, опорно-руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).Показники психічного здоров’я – рівень розвитку психічних процесів (відчуття, сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, мовлення, воля), емоційної сфери, збалансованих психічних станів, умінь свідомо керувати своєю поведінкою, адекватно реагувати на зовнішні й внутрішні подразники, регулювати відносини із соціальним, природним, предметним середовищем та власним „Я”.

Показники духовного здоров’я – врівноважене спілкування з однолітками та іншими дітьми, дорослими людьми, швидка адаптація до середовища, спрямованість на суспільно-корисну справу, культура користування матеріальними благами.

Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми.

У процесі життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму), природне середовище (повітря, сонце, вода), гігієнічні чинники (режим харчування, сну, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання тощо).

Поряд з традиційними засобами фізичного виховання, оздоровлення дошкільників у практиці роботи дошкільних закладів знаходять місце інші, наприклад: фітбол-гімнастика – вправи з використанням м’яча, що має певні властивості (розмір, колір, запах, пружність), які застосовуються з оздоровчою метою; стретчинг – система вправ, заснована на статичних розтягненнях м’язів тіла і хребта, яка дає змогу запобігати порушенню постави, має оздоровчий вплив на весь організм, допомагає активізувати його захисні сили.

З метою повноцінного фізичного розвитку дітей дошкільний навчальний заклад забезпечує проведення фізкультурно-оздоровчої роботи, організацію рухової активності у повсякденному житті та проведення занять з фізичної культури.

До фізкультурно-оздоровчої роботи можна віднести такі форми: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартувальні процедури.

Рухову активність у повсякденному житті забезпечують рухливі ігри, фізичні вправи на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу , фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання.

Заняття з фізичної культури розглядаються як цілеспрямована та унормована форма організованої навчально-пізнавальної діяльності, що має на меті оптимізацію рухового режиму, формування та закріплення рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, надання дітям спеціальних знань з фізичної культури.

Ранкова гімнастика – обов’язкова складова організації життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі. Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.

Головна вимога до гімнастики у літній період – проведення її на свіжому повітрі, а взимку – у добре провітреному приміщенні. Для підвищення опірності організму до несприятливих кліматичних умов одяг під час виконання вправ має бути легким.

Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загальнорозвивальні вправи на різні м’язові групи із зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Тривалість від 6 до 9 хвилин залежно від віку дітей.

Фізкультурні хвилинки – проводяться під час організованих занять у вигляді короткотривалих комплексів фізичних вправ, що дає можливість зменшити втомлюваність дітей і відновити їхню працездатність для подальшої успішної роботи. До комплексів фізкультурних хвилинок входять 3-4 вправи, кожна з яких повторюється 4-6 разів. Їх тривалість 1-2 хвилин.

Загартувальні процедури – система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища.

У дошкільних навчальних закладах застосовуються два види загартувальних заходів: повсякденні та спеціальні.

До повсякденних належать: відповідний температурний режим, застосування широкої аерації, використання прохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла. Спеціальні загартувальні процедури – повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури (наприклад: сухе та вологе обтирання тіла махровою рукавичкою, обливання ніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанні водних процедур температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм.

Проводяться й інші загартувальні (ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо) та спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія тощо), які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я і самопочуття дітей.

РОЛЬ СІМ’Ї У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ

Важливу роль у фізичному вихованні дітей відіграє сім’я. Категорично і однозначно визначав роль батьків у вихованні дітей Ж. Руссо. Він вважав, що той, хто не може виховувати дітей, не повинен їх мати, і ні бідність, ні робота, ні повага людей не позбавляють батьків від обов’язку виховувати самому своїх дітей.

Першими вчителями маленької дитини стають її батьки, але часто процес навчання розпочинається раніше, ніж вони встигають усвідомити цей факт. Діти засвоюють спосіб життя батьків, у сім’ї закладаються основи багатьох умінь, навичок і звичок, виробляються оціночні судження та визначається життєва позиція підростаючого покоління.

Це певною мірою стосується і ставлення до фізичної культури, до активного використання її засобів у побуті — для зміцнення здоров’я, всебічного розвитку і змістовної організації дозвілля.

Аналізуючи ступені освітньо-виховної системи, першим завданням дошкільного виховання є фізичний розвиток дитини. Найкращі наслідки у вихованні дітей дошкільного віку може дати співпраця родини і дитячого садочка. Це дозволяє дотриматись єдності у напрямах і методах виховання.

Функції батьків в організації фізичного виховання дітей можна згрупувати таким чином:

  • створення необхідних матеріально-технічних умов для занять удома;
  • контроль і сприяння дотриманню дітьми режиму дня, правил особистої гігієни, загартування, виконанню ранкової гімнастики і домашніх завдань;
  • особиста участь у змаганнях сімейних команд, днях здоров’я, спортивно-художніх вечорах, фізкультурно-художніх святах, іграх, розвагах, прогулянках;
  • організація змагань та ігор на дитячих майданчиках за місцем проживання;
  • виконання обов’язків громадських тренерів і суддів.

Отже, успішне розв’язання завдань фізичного виховання дітей можливе лише за умови спільних, погоджених дій дошкільного закладу і сім’ї.

Оздоровлення і загартування дітей, формування постави, розвиток рухових і виховання моральних та вольових якостей засобами фізичної культури здійснюють дитячий садок і сім’я разом.

Щодо формування у дітей звички розумно проводити дозвілля, гігієнічних навичок, тут головну роль відіграє сім’я. Умовний розподіл обов’язків свідчить про те, що ані дитсадок без сім’ї, ані сама сім’я без дитсадка не зможуть успішно гартувати молоде покоління.

Порушення постави

Порушення постави в дітей – небезпечна хвороба. Викривлення легко можуть помітити батьки на початковій стадії, якщо уважно стежитимуть за цим, щомісяця оглядаючи дитину в положенні стоячи в максимально розслабленому стані.

Огляд здійснюють біля стіни, на яку закріплено аркуш паперу з горизонтальними лініями. На фоні ліній краще виявити асиметрію. Оглядають дитину з різних боків, тому що деякі недоліки видно лише у відповідних позах. Наприклад, сколіоз легше побачити, коли дитина нахиляється вперед.

Під час огляду необхідно звернути увагу на рівень і симетричність розміщення лопаток, трикутників на рівні талії – проміжок між боковою площиною тулуба й опущеними донизу руками. Оглядаючи грудну клітку, зверніть увагу на окремо випнуті ребра, на форму грудної клітки, кругоподібні лопатки, що стирчать, круглу спину (сутулість), опущену голову, зміщення грудної клітки вперед, опуклий живіт (пласка спина) тощо.

Відхилення, за якими можна запідозрити викривлення хребта, – це асиметрія лопаток та плечей, опущення одного плеча або однієї лопатки, м’язовий вузлик уздовж хребта на одному боці хребта, різна довжина ніг. За найменшої підозри порушення постави необхідно звернутися до спеціаліста.

Профілактика порушень постави у дітей

Повноцінно харчуватися, щоб зростаючому організмові вистачало калорій, мінеральних речовин, мікро- і макроелементів, вітамінів і всього іншого, що міститься у здоровій їжі.

Спати на рівному ліжку з жорстокою підставою і м’яким матрацом, з невисокою, бажано спеціальною ортопедичною подушкою. Тоді нормальні фізіологічні вигини хребта будуть зберігатися і під час сну. Привчіть дитину спати на спині або на боці, а не на животі або скрутившись «калачиком».

Одягайте дітей відповідно до їхнього фізичного розвитку. Ніколи не купуйте одяг «на виріст».

Дитині необхідно побільше рухатися і хоча б по 20-30 хвилин у день займатися фізкультурою.

Спортивні гуртки – це прекрасно, але вид спорту і інтенсивність навантажень слід підбирати у відповідності зі станом здоров’я. Найменш небезпечні і найбільш корисні для хребта – плавання, танці, лижі, ковзани, художня гімнастика та інше. Приймають у ці секції дітей з 5 — 6 річного віку.



День здоров’я в дошкільному навчальному закладі

Ігрова діяльність в день здоров’я


Мета дня здоров’я - охопити усіх дітей групи різними формами фізичного виховання протягом дня, активізувати оздоровчу роботу на свіжому повітрі. Зміст роботи визначається можливостями вихователя та бажанням дітей.

Гра є потребою кожної здорової дитини, вона дарує малюкам радість і втіху, розвиває здатність усвідомлювати свої дії та вчинки. Саме рухлива гра має багато переваг для всебічного розвитку дитини.

Які ж особливості вбачає педагог?

Емоційна насиченість надає рухливим іграм привабливості, мобілізує зусилля дитини, дарує їй радість і задоволення. Емоційне піднесення зростає завдяки наявності в іграх елементів несподіванки, адже коробка телевізора перетворюється на справжню фортецю, звичайна картонка – на дивовижну калюжу, одноразовий стаканчик враз стає котиком або сачком, яким можна упіймати метелика, зірочку, сніжинку, кульку, а яєчко «кіндер-сюрпризу» перетворюється на золоту рибку.

Характер рухливої діяльності у багатьох іграх забезпечує роботу великих м’язів. Спробуйте пройти або пробігти в «черевичках – скороходах», виготовлених із пінопласту. Нанизати неслухняні ковпачки, пройти по лабіринту із пластмасових пляшок, по балансувати на довгому картонному рулоні.

Можливість проявів особистої ініціативи дітей. Одні використовують коробку від телевізора як схованку, інші як комп’ютер, а решта випробують себе як спортивного коментатора або артиста... Адже рухлива гра несе й навчальне навантаження.

Різноманітність рухів. Збивати «математичні городки» можна сидячі, лежачі, стоячі на колінах, навпочіпки. З різної відстані, при цьому вивчаючи порядкову і зворотну лічбу, бо кожна біта має свою цифру.

Наявність передумов для розвитку низки психологічних якостей – колективізму, дисциплінованості, сміливості, винахідливості – сприяє моральному становленню дитячої особистості. Такі рухливі ігри. Стимулюють розумовий розвиток дитини, регулюють й поглиблюють уявлення дітей про довкілля, розвивають увагу, пам’ять

Вранці - гра середньої рухливості (під час прийому дітей),ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури.

Під час прогулянок - рухливі ігри та вправи спортивного характеру. У цей день забезпечується максимальне перебування дітей на свіжому повітрі
(інші заняття, крім фізкультурного, в цей час не проводяться).

Під час прогулянки - різноманітні змагання, ігри та вправи спортивного характеру, естафети ( старші групи), розваги-атракціони, виконання фізичних вправ з основних рухів (біг, стрибки, метання, лазіння, вправи на рівновагу та орієнтування в просторі).

Організуючи дні здоров’я, враховують кліматичні особливості регіону, сезонні зміни, можливості використання природних факторів ( ліс, парк, луки, береги водойми та інш.). Наприклад, взимку до програми Дня здоров’я включають рухливі ігри, змагання по катанню на санчатах, лижах, ковзанах. Молодші діти беруть участь у катанні на санках з гірки, ходьбі по снігових валах, ліпленні снігової баби та інш.

Старші – в катанні на лижах з гірки, іграх в хокей з шайбою (м’ячем), катанні на ковзанах, тощо. Для цього зазделегідь готують снігові гірки, ковзанки, фізмайданчик.

У весняно-літній період можливості для більш насиченого проведення Днів здоров’я значно збільшуються. Діти можуть брати участь у різноманітних іграх, змагатись у виконанні фізичних вправ (хто далі кине м’яч, стрибне в довжину та інш.), катанні на велосипеді, самокаті тощо.

Бажано ширше використовувати веселі атракціони, ігри-естафети, розваги. Так, молодшим дошкільникам пропонують влучити м”ячем в обруч (кошик), прокотити м’яч, збити булаву. Старші діти змагаються у веденні м’яча поштовхом руки або ногою між булавами (кубиками), поставленими на землю на відстані 1.5м, бігу на швидкість парами (тримаючись за руки), трійками.

Настрій дітей, їх рухова активність будуть тим вищими, чим ретельніше буде підготовка вихователя , чим продуманішими будуть фізкультурні заходи, ігри, змагання кожного Дня здоров’я.

Значне місце у системі фізичного виховання займає самостійна рухова діяльність дітей. Вона великою мірою залежить від створення необхідних умов для реалізації біологічних потреб дитини у русі (обладнання майданчика різноманітним фізкультурним інвентарем)
Таким чином, система фізичного виховання дітей 3-6 років передбачає широке застосування усіх засобів фізичної культури у різних організаційних формах, які забезпечують оптимальну рухову активність малят. За тривалістю вона складає не менш як 2-2.5 години на добу для кожної дитини.

Значна роль у фізичному вихованні дошкільнят належить сім’ї.

Програмою передбачені домашні завдання з фізичної культури. Зокрема, обов”язкове виконання основних рухів та вправ спортивного характеру.

А яке задоволення діти відчувають, коли самі або разом з батьками виготовляють атрибути до гри. Жолуді стають ручними масаж ерами, а пластмасові кришки - масажерами для ніг, хорошим засобом розвитку дрібної моторики, концентрація уваги та окоміру стали металеві кришечки в грі «Неслухняні ковпачки». Така своєрідність психологічна підготовка до гри є водночас чудовою можливістю для розвитку творчих здібностей.

Важлива умова для розвитку творчих здібностей у рухливих іграх є варіативність, їхній зміст та форми організації. Сьогодні звичайна пластмасова пляшка стає кільцекидом, завтра –лабіринтом, а післязавтра стане ракетою. На якій можна повернутися додому після космічної подорожі.

 



 

 


Зробити безкоштовний сайт з uCozЯндекс.Метрика
Copyright MyCorp © 2017
Белый каталог сайтов Рейтинг@Mail.ru QWW