Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSПонеділок, 18.06.2018, 06:00

Одеський дошкільний навчальний заклад «Ясла – садок» №112

Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Наше опитування
Чи задоволені Ви садком?
Всього відповідей: 49
Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архив
Погода
Календар свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш оператор
Наш фотограф

Особливості інклюзивної дошкільної освіти

Особливості інклюзивної дошкільної освіти

 

 

           Аналіз закордонної практики свідчить, що інклюзивна освіта передусім є можливістю для дітей з нерізко вираженими вадами психофізичного розвитку. Це, зокрема:

  • окремі форми затримки психічного розвитку;
  • певні мовленнєві відхилення;
  • зниження слуху чи зору;
  • нескладні опорно-рухові вади;
  • порушення емоційно-вольової сфери.

           Якщо такі діти мають збережений інтелект, самостійно себе обслуговують, адекватно контактують з однолітками, мають сімейну підтримку, то, за умови фахового психолого-педагогічного супроводу, вони цілком можуть засвоювати культурний досвіт у середовищі здорових однолітків. Згідно з Концепцією розвитку інклюзивного навчання в Україні здійснюється активний пошук та впровадження ефективних шляхів соціальної взаємодії дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку, із їхніми здоровими однолітками. Найпершими, хто помічає проблеми та труднощі у розвитку дитини є батьки, лікарі-педіатри, вихователі. Тому дуже важливо, щоб вони не зволікали, не чекали на спонтанне усунення вади, а звернулися до фахівців.

           Консультацію щодо раннього розвитку дитини, створення необхідних для неї умов, за необхідності - і допомогу, можна одержати у психолого-медико-психологічних консультаціях. Для цього батькам не потрібно жодних направлень і дозволів. Вони можуть відвідати ПМПК з власної ініціативи. Чим раніше дитина одержить необхідну допомогу (педагогічну, психологічну, медичну), тим легше буде структура її дефекту, тим краще вона розвиватиметься. Важливо, щоб і вихователі ДНЗ вчасно помічали проблеми поведінки дітей, труднощі у навчанні і радили батькам відвідати спеціалістів ПМПК. Саме вони допоможуть визначити, що спричинило труднощі чи вади у розвитку дитини, привело до проблем шкільного навчання: порадять, які умови створити у сім ї, дитячому садку; нададуть корекційну допомогу або порадять спеціальний заклад для цього. Приймати рішення про заклад для дитини з психофізичними вадами мають батьки разом із фахівцями ПМПК. При цьому необхідно врахувати дуже багато чинників,зокрема:

- категорія аномального розвитку;

- вік дитини;

- конкретний клінічний діагноз;

- наявність супутніх відхилень;

- стан соматичного здоров я;

- інтелектуальний ступінь;

- особливості психічного та фізичного розвитку;

- потреби та можливості дитини.

 

           Тобто, потрібно рекомендувати заклад з урахуванням суто індивідуальних особливостей розвитку дитини та потреб родини. Вагомого значення для правильної постановки діагнозу, вибору форми організації навчання, реалізації індивідуального підходу набуває психолого-педагогічна характеристика на дитину, написана педагогами ДНЗ, у якому вона перебувала. Адже у процесі систематичного навчання та виховання дитини найбільш яскраво виявляються її здібності, проблеми та труднощі. До складання документу може бути залучений і психолог, якщо він систематично працював з дитиною. Підсумовуючи викладене, вихователь може зауважити своєї припущення щодо причин, які обумовлюють відставання дитини у розвитку, труднощі та прогалини у засвоєнні програми дошкільного закладу. Проте, ніяких діагнозів, навіть у вигляді припущення, педагог не формулює, оскільки вада дитини. її конкретний клінічний діагноз, встановлюють колегіально працівники ПМПК на підставі ґрунтовного вивчення матеріалів особової справи, картки розвитку дитини, медичних документів, малюнків дитини, психолого-педагогічної характеристики та результатів обстеження дитини.

           Якщо корекційні педагоги, практичні психологи, які спеціалізуються на корекційній роботі, є компетентними щодо роботи з такими дітьми, то вихователі дошкільних закладів часто не мають ні психологічної, ні методичної готовності до інклюзії. Тому у ДНЗ має здійснюватися спеціальна підготовка педагогічного персоналу. Досвіт інших країн переконливо доводить, що для тих фахівців, які вже працюють у навчальних закладах, ефективними ланками такої підготовки є курси підвищення кваліфікації, теоретичні та практичні семінари, тренінги. Змістом такої освіти мають бути основи корекційної педагогіки і психології, з певними методичними аспектами.

 

Сильні сторони дітей з синдромом Дауна

Відмінне зорове сприйняття, увага до деталей

З перших днів занять малюкові потрібно показувати картки з цифрами і предметами, називаючи їх. В день потрібно вивчати 2-3 нових поняття — цього цілком достатньо. І вся подальша навчання спиратиметься на наочні посібники, якісь знаки / позначення і жести.

Вчаться на прикладі дорослих і дітей відповідного віку

Уважно стежте за своїми діями і словами — дитина з синдромом Дауна повторює все за оточуючими. Якщо потрібно прищепити якийсь навик йому, то просто самі демонструйте правильний порядок дій. Тільки врахуйте, що повторювати доведеться свої дії неодноразово, малюк з синдромом Дауна не відразу все запам'ятовує.

Швидко вчаться читати

Діти з синдромом Дауна можуть вивчити текст і навіть користуватися ним, тому вчіть їх вітатися, прощатися з людьми, висловлювати свої прохання. Відмінним «підкріпленням» стане демонстрація дії жестами.

Художні таланти

«Сонячні дітки» люблять співати і танцювати, виступати на сцені, писати вірші. Тому фахівці часто використовують для їх розвитку арт-терапію — малювання, ліплення з пластиліну і глини, розпис по дереву та інші напрямки.

Спортивні досягнення

Чи знаєте ви, що в параолімпійських іграх відмінних результатів досягають плавці, гімнасти і бігуни з синдромом Дауна? Такі діти починали свій шлях з звичайних занять фізкультурою, які вони виконують із задоволенням.

Відмінно освоюють комп'ютер

Цей навик може стати основою для майбутньої професії — люди з синдромом Дауна успішно трудяться на ниві IT -технологій.

 

Крім перерахованого вище, діти з синдромом Дауна дуже тонко відчувають оточуючих, їх емоції, швидко розпізнають фальш. Тому потрібно оберігати їх від негативних емоцій — не спілкуватися з людьми, які відчувають до малюка жалість або огиду.

 


Зробити безкоштовний сайт з uCozЯндекс.Метрика
Copyright MyCorp © 2018
Белый каталог сайтов Рейтинг@Mail.ru QWW